
Jak pracujemy w GATEAU podczas pandemii? Dlaczego uważamy, że nasze bezy są bezpieczne?
Epidemia COVID-19 w pewien sposób zaskoczyła nas wszystkich. Prawie z dnia na dzień okazało się, że chyba nie docenialiśmy w pełni wolności jaką cieszyliśmy się przed pandemią. Zycie stało się inne w wielu wymiarach. Jednymi z podstawowych pytań jakie zaczęliśmy sobie zadawać były: Jak mam chronić siebie i bliskich? Czy jestem bezpieczna/y? W jaki sposób mogę się zarazić?
Oczywiście wśród tych pytań pojawiło się również: Czy żywność, którą kupuję jest bezpieczna?
Dziś już świat bogatszy w bolesne doświadczenia, mniej więcej wie jakie czynniki sprzyjają roznoszeniu tego wirusa oraz co można zrobić, aby w miarę skutecznie przed nim się chronić. Na obecną chwile – kiedy piszę te słowa – nie ma znaczących przesłanek, które wskazywałyby, że wirus przenoszony jest drogą pokarmową. I przekornie można powiedzieć o swego rodzaju “szczęściu w nieszczęściu”.
Niemniej jednakże, my w naszym zespole też zaczęliśmy zastanawiać się jak wyeliminować ryzyko wirusa z naszej rzeczywistości.
Trzeba uczciwie przyznać, że jeśli chodzi o samą produkcję naszych bez i wszystkich pokrewnych asortymentów, było nam stosunkowo łatwo. Dlaczego? Ano odpowiedź jest bardzo prosta. Firmy produkujące wyroby spożywcze, które rzetelnie przestrzegają zasad tzw. Dobrej Praktyki Higienicznej oraz Dobrej Praktyki Produkcyjnej, a także funkcjonują według poprawnie wdrożonego systemu krytycznych punktów kontroli HACCP (myślę, że wkrótce opiszemy na czym mniej więcej system ten polega) skutecznie eliminują ryzyko zakażenia swoich produktów jakimikolwiek patogenami chorobotwórczymi.
Pozostaje sprawa bezpiecznego zakupu i tu mamy do czynienia z kilkoma aspektami sprawy.
Po pierwsze; Klient powinien mieć stworzone warunki, w których nie obawia się przyjść po produkt. I tutaj po stronie sklepu, cukierni, beziarni i każdego innego podmiotu leży zadanie takiej organizacji pracy, aby ryzyko potencjalnego zakażenia poprzez kontakt z drugim człowiekiem zostało na tyle na ile to możliwe zminimalizowane. My rozwiązaliśmy tę sprawę poprzez umawianie odbioru zamówionych produktów w odstępach 15 minutowych o umówionej poprzedniego dnia godzinie.
Po drugie; zarówno odbierający zamówienie, jak i osoba je wydająca sami również powinni minimalizować możliwość potencjalnego zakażenia. Zachowujemy wymagany dystans oraz stosujemy środki ochrony osobistej: maseczki, rękawiczki oraz płyn dezynfekcyjny.
Po trzecie; gotowe oczekujące na odbiór zamówienia muszą być chronione przed potencjalną możliwością zakażenia. Dlatego w naszym przypadku każdy Klient ma kontakt tylko i wyłącznie z produktami, które zamówił. Dodatkowo dedykowane zamknięte opakowanie umożliwia bezpieczne przetransportowanie słodkości do domu.
Wszystkie wyżej wymienione zasady stosujemy w praktyce i wierzymy, że dzięki nim nasze produkty GATEAU oprócz tego, że pyszne jak zawsze, są też bezpieczne w tym trudnym dla wszystkich czasie.
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy samych miłych przeżyć z Paryską Chwilą Przyjemności 😉